Tapahtumat maksetaan aina Kotkan seniorit ry:n tilille!

FI30 5172 0240 0230 94   viestikohtaan tapahtuman nimi ja päivämäärä. sekä osallistujan nimi mikäli on toinen kuin maksaja

LOKAKUU

28.10 lauantai klo 13.00 Juha Vakkurin uusi näytelmä Mannerheim ja saksalainen suudelma / Helsingin kaupunginteatteri

Tämä historiallinen näytelmä avaa uusia näkökulmia Suomen historian vaaran vuosiin. Samalla näytelmä piirtää tuoreen ja inhimillisen kokovartalokuvan Suomen suurmiehestä, joka pelasti maansa kahdesti. Mannerheiminä näemme Asko Sarkolan. Hinta 60 €, ei väliaikatarjoilua. Ilmoittautuminen ja maksu 22.9. mennessä Mirja Baldauf-Pulkkinen, p. 044 500 4805, mirja.baldauf(at)kymp.net

Bussi Ilkka Heino, Karhula klo 10.30 ja Kotka klo 10.45. Huom. tavanomaisesta poikkeava ajojärjestys

MARRASKUU

8.11. keskiviikko Retkipäivä Hämeenlinnaan, kohteina museo Militaria, Hämeen linna ja Sibeliuksen syntymäkoti

Museo Militaria esittelee tykistön, pioneerien ja viestin historiaa keskiajalta nykypäivään. Ulkoalueella on esillä raskasta kalustoa. Nautimme lounaan museon ravintolassa ja jatkamme kierrosta Hämeen linnaan. Hämeen linna on yksi harvoista keskiaikaisista linnoista, joka on säilynyt. Linna on toiminut niin puolustus- ja hallintokeskuksena kuin vankilanakin. Seuraavaksi vierailemme Sibeliuksen syntymäkodissa, jossa hän asui myös nuoruutensa. Koti on kunnostettu hänen lapsuudenaikaiseen asuun. Kaikissa kohteissa on opastus. Hinta 75 €. Ilmoittautuminen ja maksu 25.10 mennessä Arto Koso, p. 050 526 1210, tai arto.koso(at) kymp.net

Bussi Jyrkilän talli klo 8.00, Kotka klo 8.10 ja Karhula klo 8.20.

19.11. sunnuntai klo 15.00 Konsertti Sinun omasi/ Lahden Sibeliustalo

Pentti Hietanen, Angelika Klas, Tomi Metsäketo ja Maria Lund tarjoavat monipuolisen musiikkielämyksen. Ohjelmistossa on monia 60-luvun suosikkilauluja. Muotitaiteilija Jukka Rintala on suunnitellut konsertin puvustuksen ja lavastuksen. Hinta 75 €. Ilmoittautuminen päättyi 25.8., mutta tilannetta voi tiedustella Satu Nuorivuori, p. 040 027 1448, satu.nuorivuori (at)kymp.net. Bussi Ilkka Heino Kotka klo 12.30 ja Karhula klo 12.45.

21.11. tiistai Kuukausitapaaminen Kotkan seurakuntakeskuksessa

Kahvi 14.15 alkaen (huom aika). 14.45 Psykologi Pirkko Lahti: ”Iloa eläkeläiselämään”.

27.11. maanantai klo 10.00 Kuukausilounas ja miestenkerho

Tutustuminen koululaiva M/S Katariinaan ja merenkulun koulutukseen. N. klo 11.45 omakustanteinen lounas ravintola Pookissa Pookinmäellä. Ryhmäkoko on 20 henkeä. Ei liikuntarajoitteisille. Kokoontuminen harjoitus Takilan takana parkkipaikalla klo 9.45. Ilmoittautuminen Kaarlo Horolle 23.11. mennessä kaarlo.horo(at)yahoo.com tai 044 993 9655.

29.11. keskiviikko klo 13.00 Myrskyluodon Maija Helsingin kaupunginteatterissa

Kotimainen suurmusikaali! 50 -vuotta täyttävä Helsingin kaupunginteatteri juhlistaa tällä musikaalilla Suomen 100-vuotiasta itsenäisyyttä. Lasse Mårtensonin 1976 säveltämä unohtumaton musiikki jäi soimaan suomalaisten sieluun TV-sarjasta ja nyt se kuullaan ensimmäistä kertaa näyttämöllä musikaaliteoksena. Tämä täytyy nähdä!! Esityksen jälkeen meillä on tilaisuus tutustua opastetulla kierroksella remontoidun kaupunginteatterin toimintaan ja tiloihin. Hinta 110 €. Ilmoittautuminen ja maksu 26.10 mennessä Mirja Baldauf-Pulkkinen, p. 044 500 4805, mirja.baldauf(at)kymp.net

Bussi Jyrkilän talli klo 10.15, Kotka klo 10.30 ja Karhula klo 10.45

JOULUKUU

7.12. torstai Joulumyyjäiset

Kotkan seurakuntakeskuksessa klo 12.00 – 14.30: voit hankkia kotiin leivonnaisia, käsityö- ja askartelukerhon tekemiä tuotteita. Voit nauttia paikan päällä myös joulupuuroa ja/tai torttukahvit.

10.12. Ylioppilaskunnan Laulajien Joulukonsertti Temppeliaukion kirkossa klo 18.30

Monelle joulun vietto alkaa musiikista, tutusta koskettavasta joululaulusta. Näin aloittavat Kotkan senioritkin tänä vuonna joulun ajan osallistumalla Ylioppilaskunnan Laulajien perinteiseen joulukonserttiin. Niin monille muillekin joulukonserteissa oli 12.000 kuulijaa.YL aloitti joulukonserttitraditionsa v.1979 ja pitää tänäkin vuonna toistakymmentä joulukonserttia.

Konsertissa kuullaan vanhaa- rakkaimmat joululaulut – sekä uutta- kuorolaisten omia sovituksia ulkomaisista suosikeista.

Ohjelmisto on perinteisesti koostunut Sibeliuksen, Collanin ja Madetojan kaikkien tuntemista lauluista aina Franz Gruberin herkistävään Jouluyö, juhlayö.

Ennen konserttia nautimme kahvin ja suolaisen palan töölöläiskahvilassa. Matkan hinta on 63 €.

Temppeliaukion kirkossa ei ole numeroituja paikkoja, joten lähdemme hyvissä ajoin liikkeelle.

Ilm. jo  22.10 mennessä Mirja Baldauf-Pulkkinen, p. 044-5004 805, mirja.baldauf ät kymp.net .

Jyrkilän bussi talli klo 14.30, Kotka klo 14.45 ja Karhula klo 15.00

13.12. keskiviikko Joululounas Höyrypanimolla.

”Kotkan Seniorien perinteinen joululounas vietetään 13.12.2017 Kotkan  Höyrypanimolla.

Tarjolla on perinteinen jouluruoka ja ohjelmaa. Tilaisuus alkaa klo 12 ja päättyy klo 15.

Joululounaan hinta on 20 €/jäsen, ulkopuoliselta 25 €/henkilö.

Yhdistys järjestää ilmaisen kuljetuksen Kotkasta ja Karhulasta. Aikataulu on lähtö Jyrkilän tallilta klo 11.00, Karhulan linja-autoasemalta klo 11.15, Kotkan linja-autoasemalta klo 11.30. Paluu klo 15.00 päinvastainen reitti.

Ilmoittautuminen lounaalle 5.12.2017 mennessä ja maksu yhdistyksen tilille, lasse.heilio(at)kymp.net, puh. 0503594832.

Ilmoita samalla tarvitsetko kuljetusta ja mistä tulet mukaan.”