Joogakerho

Kiinnostaako jooga?

Joogakerho on aloittanut toimintansa Kotkan senioreissa syksyllä 2022.

Joogakerho toimii joogastudio Minna Bergholmin tiloissa Kotkansaarella osoitteessa Mariankatu 20, katutaso ja Minna toimii myös ryhmän ohjaajana.
Kerhon vetäjänä toimii vuosia joogaa harrastanut Hannu Toivonen.

Seniorijooga tarjoaa monipuolisen ja lempeän harjoituksen niin keholle kuin mielelle. Harjoituksen aikana tehdään sekä kehoa vahvistavia että joustavuutta ja tasapainoa edistäviä liikkeitä. Jokainen tekee liikkeet omia voimavaroja ja kehoa kuunnellen.

Harjoituksen tukena ja apuna käytetään erilaisia välineitä kuten joogatuolia. Kaikki käytettävät välineet löytyvät joogastudiolla. Omaa joogamattoa voi käyttää, jos sellaisen jo omistaa.

Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta joogasta. Kehon kireydet ja jäykkyys eivät ole este osallistua, vaan juuri silloin on erityisen hyvä tulla mukaan.

JOOGAUUTISIA !!

Joogakerhomme toiminta jatkuu ensi vuonna 2024 viikolla kaksi maanantaista 8.1. alkaen entisin harjoitusajoin. Maanantain ensimmäisen ryhmän harjoitusaika on kello 10-11 ja toisen ryhmän kello 11.30-12.30. Tiistairyhmät aloittava 9.1., jolloin harjoitusajat ovat kello 11.00-12.00 ja kello 12.30-13.30.

Harjoituspaikka on entinen, Minna Bergholmin joogastudio, PAITSI viikoilla kolme ja neljä. Silloin menemme joogaamaan Kumppanuustalo Viikarin neljännen kerroksen jumppasaliin Aavaan osoitteessa Mariankatu 24 (käynti Viikariin porttikongista sisäpihan kautta). Syynä tähän on Minnan talossa toteutettava viemäreiden sukitusremontti. Ulkovaatteet jätetään Viikarissa kolmannen kerroksen (hissi) pukuhuoneisiin ja kengät jalassa noustaan portaita pitkin neljännen kerroksen jumppasaliin Aavaan. Minna toivoo, että jos joogaajalta löytyy oma jumppa- tai joogamatto, niin se tulisi ottaa mukaan Viikariin.

Joogassa pidetään taukoa viikot 9 ja 22. Myöskään tiistaina 26.3.ei ole joogaa. Viimeiset vakioharjoitusvuorot ovat maanantaina 20.5. ja tiistaina 21.5. Joogan jatkumisesta kesäkuussa päätetään myöhemmin erikseen.

Kevään jooga maksetaan kahdessa erässä 15.1. ja 15.3. etukäteen. Harjoituskertoja sisältyy kumpaankin laskuun yhdeksän eli maksu on siten 45 euroa per lasku.

HUOM.: Jos et ole mukana missään joogaryhmässä, mutta haluaisit tulla tutustumaan joogaan, niin se on mahdollista tiedustelemalla Minnalta, milloin ryhmissä on tilaa poissaolojen vuoksi. Tällöin maksu on viisi euroa per kerta ja kerrat laskutetaan jälkikäteen erikseen.

Lämpimästi tervetuloa joogaamaan mukavaan seuraan viihtyisälle joogastudiolle! Muistathan, että liike on lääke!

Jouluisin terveisin,

Hannu Toivonen

Joogakerhon vetäjä Minna Bergholm saa joulukukan Kotkan senioreilta 14.12.2022. Keskiviikon joogaryhmän aktiivisia jäseniä vuoden viimeisellä joogakerralla.