6-7.8.  MATKA  KULTARANTAAN, NAANTALIIN, TURKUUN JA LOUHISAAREN KARTANOON

Elokuun alkupäivinä teimme retken Lounais-Suomeen. Ensimmäinen kohteemme oli Louhisaaren kartano. Siellä nautimme ensin herkullisen lounaan, minkä jälkeen teimme kiertokäynnin itse kartanossa.

Seuraava etappimme oli Kultarannan puutarha. Presidentti ei ollut kotona, mutta puutarha hehkui täydessä loistossaan. Kiertokävelyn aikana saimme paljon tietoa Kultarannan historiasta sekä niskaamme reippaan sadekuuron. Sateesta viis, sillä silmänruokaa kyllä riitti!

Kultarannasta olikin sitten lyhyt matka Naantaliin, missä yövyimme Naantalin kylpylässä. Aamulla oli vuorossa opastettu kiertokävely Naantalin auringon alla. Sen jälkeen purjehdimme Ukko-Pekalla Turkuun. Laivalla pääsimme nauttimaan lounaspöydän herkuista samalla kun ihailimme Airiston upeita maisemia.

Turussa oli  ensin vuorossa kiertoajelu ja sitten tutustuminen Turun linnaan. Vaikka linna on monelle entuudestaan tuttu kohde, siellä käyminen kannattaa aina. Onhan se yksi merkittävimmistä Suomen historiaan liittyvistä rakennuksista. Ja muutoksiakin tapahtuu: kaikki linnan portaat olivat muuttuneet jyrkemmiksi ja huonommin kuljettaviksi kuin ennen!

Turusta ajelimme sitten illaksi kotiin. Kiitos matkailutoimikunnalle ja Jyrkilä Oy:lle hyvin suunnitellusta ja hienosti toteutetusta matkasta!

-Muti-