Vuoden 2022 tapahtumia. Klikkaa kuvaa tai valitse vasemmalta tapahtumaluettelosta, niin pääset tapahtuman kuvagalleriaan.

Joululounas järjestettiin 14.12.2022 Kotkan Seurahuoneella. Siihen osallistui n. 130 senioria. Lounas oli runsas ja maistui senioreille.

Juhlassa esiintyivät Keskuskoulun viidesluokkalaisten Tiernapojat-kokoonpano ja pastori Maarit Alhosaari säestäjineen.

Juhlassa jaettiin hopeiset ansiomerkit Marjut Manniselle ja Leena Kormille sekä kukitettiin puheenjohtaja puolisoineen, kerhojen vetäjät ja aktiivinen kaikkiin vuoden matkailutapahtumiin osallistunut pariskunta. Tilaisuus päättyi yhteislauluun.

Joulumyyjäiset pidettiin 15.11.2022 kuukausitapaamisen yhteydessä Kotkan seurakuntakeskuksessa. Myyjäiset saavuttivat suuren suosion ja tuotteita myytiin hyvin. Myyjäisten ja jännittävien arpajaisten jälkeen lääkintöneuvos Anja Eerola piti mielenkiintoisen esitelmän rauhanturvaamisen kokemuksistaan Libanonissa 90-luvulla. Lopuksi pidettiin vielä yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous. Kokouksen puheenjohtajana toimi Helena Tietäväinen ja sihteerinä yhdistyksen sihteeri Riitta Kilpinen.

Kuva: Pekka Heikkilä

Antti Häkkäsen turvallisuuspoliittinen katsaus Merikeskus Vellamossa ke.2.11.2022. Kotkan senioreita kuulemassa.

Esitelmän aiheena oli tähtitiede: Aurinkokuntamme, josta kuvin ja sanoin kertoo Timo Loikala.
Tähtieteellisen yhdistys URSA on palkinnut Timo Loikalan harrastuksestaan ja tähtitieteen kansantajuisesta kuvaamisesta.

Nordean taidekokoelmat ja Arabia Iittala-muotoilukeskus 22.9.2022.

Kuukausitapaamisen 20.9.2022 esitelmän aiheena oli Hirssaari 20 vuotta. DI Risto Iivonen kertoi suuria ja pieniä asioita alueen kehittämisestä ja rakentamisesta. Tilaisuuden aluksi Kotkan Nuoret jouset ilahduttivat musiikkiesityksellä.

Kello 13.30 alkaen jäsenistölle tarjottiin kakkukahvit 50-vuotisjuhlan kunniaksi.

Kotkan Seniorien 50-vuotisjuhlan 7.9.2022 kuvia. Kuvaaja on Ari Haimi.

Kotkan seniorit vierailivat Metsolan siirtolapuutarhassa 20.5.2022. Tilaisuuteen osallistui 38 senioria. Sää suosi vierailua ja tunnelma oli leppoisa. Isäntinä toimivat Metsolan siirtolapuutarhayhdistyksen puheenjohtaja Tauno Telaranta Hannele-vaimoineen ja yhdistyksen jäsen Hannu Toivonen.

Kotkan seniorit vierailivat 4.5.2022 kartanokierroksellaan Porvoon lähellä sijaitsevassa Bosgårdin kartanossa ja Pernajassa sijaitsevassa Malmgårdin linnassa. Lisäksi vierailtiin Brunbergin makeistehtaan uudessa myymälässä Porvoossa.

Bosgårdin kartanoa ja sen Charolais-luomukarjaa esitteli meille tilan nykyisen isännän Aarne Schildtin isä Kaarlo. Pääsimme maistamaan luomulihaa maittavalla lounaalla kartanon ruokasalissa. Lopuksi piipahdimme vielä tilakaupassa ostoksilla.

Brunbergin makeismyymäläkäynnin jälkeen suuntasimme Malmgårdiin, jossa linnaa meille esitteli kreivi Henrik Creutz. Linnassa on esityksen mukaan yhtä monta ikkunaa kuin vuodessa on päiviä ja yhtä monta ovea kuin vuodessa on viikkoja.

Lopuksi oli vielä olut- ja siiderimaistiaiset yhdistetyssä olut-, kahvila- ja luomumyymälärakennuksessa.

Matkalle osallistui yhteensä 32 senioria ja se onnistui erinomaisesti.

Vuoden ensimmäinen kuukausitapaaminen ja samalla kevätkokous järjestettiin 15.3. Kotkan Seurakuntakeskuksessa. Puheenjohtaja Mirja Baldauf-Pulkkinen toivotti jäsenet tervetulleiksi.

Sen jälkeen Riikka ja Riku Pelo esittivät meriaiheisia lauluja ja tangoja.

Sitten pidettiin hiljainen hetki poisnukkuneiden jäsenten muistoksi.

Puheenjohtaja ja Kari Rämä jakoivat ansioituneille jäsenille Kansallisen Senioriliiton 50-vuotisjuhlamitalit.

Puheenjohtaja kertoi yhdistyksen tulevista tapahtumista ja lopuksi pidettiin kevätkokous.

Kuukausilounaalla 12.4. Kotkan seurahuoneen kabinetissa Päivi Taussi esitteli uutuuskirjansa ”Katrin kahdet kengät” ja sen jälkeen lounastettiin ravintola Frans & Rosaliessa.

Kuukausitapaamisessa pianisti Esa Ylönen kertoi elävästi Uuno Klamista ja soitti hänen musiikkiaan.

Pitkäaikaiselle käsityökerhon vetäjälle Terttu Varkille jaettiin Suomen Senioriliiton 50-vuotisjuhlamerkki.

Puistokummitoimintaa Kotkassa esitteli Viherympäristön osallistavuuskoordinaattori Inka Setälä.

Lopuksi pidettiin ylimääräinen vuosikokous, jonka ainoana asiana oli 50-vuotisjuhlan budjetti. Hallituksen laatima budjetti hyväksyttiin yksimielisesti.